Wanneer betaalt Visma Idella mijn uitkering?
De uitkeringsdatum vindt u in Mijn Uitkering-omgeving.
Wat te doen bij?
-
U mag met behoud van uitkering op vakantie maar er zit een limiet aan. Daarom moet u al uw vakanties aan ons doorgeven via het portaal Mijn Uitkering.
-
Een nieuwe baan, in loondienst of op freelance basis, heeft gevolgen voor uw uitkering. Als u binnen 26 weken weer stopt met werken dan kan de bovenwettelijke werkloosheidsuitkering herleven die u had voordat u hervatte. Geef een verandering in uw werksituatie aan ons door via het portaal Mijn Uitkering.
-
Wilt u een studie gaan volgen, vraag dan het UWV of uw voormalige werkgever vooraf om toestemming. Dat is nodig omdat er wat kan veranderen aan uw sollicitatieverplichting. Informatie over de mogelijkheden om een studie te volgen met een uitkering vindt u op de website van het UWV.
-
Bent u nabestaande van een uitkeringsgerechtigde? Is uitkeringsgerechtigde tijdens de uitkeringsfase komen te overlijden dan zullen we de afwikkeling van de uitkering zo snel mogelijk voor de erven proberen te verzorgen. Het overlijden kan door de erven bij ons worden gemeld via e-mail, telefoon of formulier op de website.
-
Een nieuwe baan, in loondienst of op freelance basis, heeft gevolgen voor uw uitkering. Als u binnen 26 weken weer stopt met werken dan kan de bovenwettelijke werkloosheidsuitkering herleven die u had voordat u hervatte. Geef een verandering in uw werksituatie aan ons door via het portaal Mijn Uitkering.
-
Omdat u werkloos bent moet u beschikbaar zijn voor de arbeidsmarkt. Daarom moet u, voordat u met vrijwilligerswerk kunt beginnen, vooraf toestemming vragen. De werk- en inkomstenopgave moet u maandelijks blijven invullen.
-
Het is van belang dat u ziekteperiodes tijdens werkloosheid aan ons doorgeeft. Langdurige ziekte heeft mogelijk consequenties voor uw werkloosheidsuitkering. Ziekteperiodes geeft u aan ons door via het portaal Mijn Uitkering.
-
Voor een juiste adressering en betaling van uitkering zijn uw persoonsgegevens van belang. Als u verhuist, uw telefoonnummer of emailadres wijzigt of als wij uw uitkering op een ander banknummer moeten overmaken dan moet u dat zo snel mogelijk aan ons doorgeven via het portaal Mijn Uitkering.
-
Wilt u een mantelzorg gaan verlenen, vraag dan het UWV of uw voormalige werkgever vooraf om toestemming. Dat is nodig omdat er wat kan veranderen aan uw sollicitatieverplichting. Informatie over de mogelijkheden om mantelzorg te verlenen met een uitkering vindt u op de website van het UWV.
-
Heeft u recht op een WW-uitkering van het UWV dan kunt u van het UWV in plaats daarvan een zwangerschaps- en bevallingsuitkering of een uitkering in verband met adoptie of pleegzorg krijgen. De WAZO-uitkering heeft invloed op uw uitkering van Visma Idella. Meld zwangerschaps- en ouderschapsverlof via ……… en upload de WAZO-beslissing die u van het UWV ontvangen heeft.
-
Wilt u een eigen bedrijf starten tijdens de aanvullende uitkering, vraag dan het UWV of uw voormalige werkgever vooraf om toestemming. Dat is nodig omdat er wat kan veranderen aan uw sollicitatieverplichting. Informatie over de mogelijkheden om een eigen bedrijf te starten met een uitkering vindt u op de website van het UWV.
-
Als u niet voor een vakantie naar het buitenland gaat dan bent u niet meer beschikbaar voor de Nederlandse arbeidsmarkt. Dat kan dus consequenties hebben voor uw bovenwettelijke werkloosheidsuitkering. Geef daarom uw verblijf in het buitenland aan ons door via het portaal Mijn Uitkering.
Veelgestelde vragen
De bovenwettelijke uitkering is een aanvulling op uw WW- of WIA-uitkering die u ontvangt van UWV. Als u recht heeft op deze uitkering kan dat betekenen dat u een hogere WW-uitkering ontvangt of dat uw uitkering over een langere periode loopt.
2-stapsverificatie is een betere manier om uw gegevens en privacy te beveiligen dan alleen een wachtwoord. Inloggen met 2-stapsverificatie is een stuk veiliger en verkleint de kans dat anderen toegang krijgen tot uw account of gegevens. Het persoonlijke portaal wordt eenvoudiger toegankelijk. Door de 2-stapsverificatie zijn uw gegevens extra beveiligd.
In het verleden werd gebruik gemaakt van een authenticator. Omdat er door de deelnemers is aangegeven dat men dat geen gebruiksvriendelijke manier vond, is besloten om 2-stapsverificatie met SMS-code te gaan gebruiken. Daarmee zijn uw gegevens nog net zo goed beveiligd en het werkt gebruiksvriendelijker.
Wat heb ik nodig voor 2-stapsverificatie?
- U heeft twee zaken nodig om in te loggen:
1) iets dat u weet (een wachtwoord)
2) iets dat u bezit (een mobiele telefoon of tablet).
- Voor de 2-stapsverificatie registreert u zich eenmalig. U heeft hiervoor een internetverbinding en een mobiele telefoon nodig.
Wat als ik geen mobiel telefoonnummer en mobiele telefoon of tablet heb?
- Het portaal kan alleen gebruikt worden met in combinatie met een mobiele telefoon of tablet.
Ik wil inloggen met mijn mobiele telefoon, kan dat?
- Ja, dat kan
Mag ik een andere telefoon gebruiken dan mijn privé telefoon bij de
2-stapsverificatie?
- Ja, dat is uw keuze, zolang het telefoonnummer dat u gebruikt wel geregistreerd is in uw portaal-account en bekend is bij uw NAW-gegevens op het portaal.
Ik ontvang geen sms bij de 2-stapsverificatie. Wat moet ik nu doen?
- U ontvangt van ons binnen 5 minuten een sms bericht. Ontvangt u niets, kies dan de optie ‘Verzend een nieuwe code ’. Lukt dat niet, neemt u dan telefonisch contact op via telefoonnummer 088 - 230 2650. U kunt ons bereiken op maandag t/m vrijdag tussen 9.00 en 16.30 uur. Belt u vanuit het buitenland, dan belt u met +31 88 230 2650.
Ik ben in het buitenland.
Kan ik dan ook 2-stapsverificatie gebruiken?
- Ja, dat kan
Gaat de 2-stapsverificatie mij geld kosten?
- Binnen Europa mag uw provider geen extra kosten berekenen voor uw dataverkeer. Buiten Europa is dit afhankelijk van uw abonnement.
Hoe registreer ik mij?
Kan ik mij via een smartphone of tablet voor 2-stapsverificatie registreren?
- Ja, alle gangbare toestellen zijn hiervoor bruikbaar.
Kan ik de registratie tussentijds onderbreken en later doorgaan?
- De registratie kunt u niet tussentijds stoppen en opslaan. Als u de registratie heeft afgebroken kunt u zonder probleem het registratieproces opnieuw starten en de registratie opnieuw doorlopen.
Ik kom er nog steeds niet uit, wat kan ik doen?
- U kunt ook de instructie video bekijken op het portaal. Hierin kunt u eenvoudig zien welke stappen er genomen moeten worden.
- Komt u er nog niet uit, aarzel niet en bel ons op 088 - 230 2650. Wij zijn op maandag t/m vrijdag tussen 9.00 en 16.30 uur bereikbaar om al uw vragen te beantwoorden.
Wat moet ik doen als,
ik mijn wachtwoord ben vergeten?
- In het portaal heeft u de mogelijkheid om een nieuw wachtwoord in te stellen.
mijn e-mailadres is gewijzigd?
- Als u geen toegang heeft tot uw account, stuurt u een e-mail naar [email protected]. Uw account wordt gereset en u kunt opnieuw registreren.
mijn telefoonnummer wijzigt?
- Als u geen toegang krijgt tot uw account, stuurt u een e-mail naar [email protected]. Uw account wordt gereset en u kunt opnieuw registreren.
Bij ontslag of (gedeeltelijke) arbeidsongeschiktheid
Een bovenwettelijke uitkering is een uitkering die wordt toegekend tijdens de WW- of WIA-uitkering die door het UWV wordt verstrekt en mogelijk voortduurt als de uitkering van het UWV ophoudt. We noemen dat respectievelijk de aanvullende en de aansluitende bovenwettelijke uitkering.
Komt u in aanmerking voor een BWW-uitkering dan vraagt u deze aan met de volgende stappen:
- Benodigde documenten. Houd de volgende documenten bij de hand:
Diensttijdoverzicht ABP, Document met arbeidsverleden van UWV ,Toekenningsbeslissing ziekte- of werkloosheidsuitkering van UWV. Andere relevante documenten die u van UWV ontving. Ontslagbesluit of ontslagbrief (bij een vaste aanstelling). Tijdelijke arbeidsovereenkomst (bij een tijdelijke aanstelling).
Overige relevante formulieren, bijvoorbeeld: Overige inkomst-gegevens, Uitkeringsgegevens. Bij wisselende werkuren: overzicht van gewerkte uren over de voorgaande 27 weken voorafgaand aan de ontslagdatum. Inschrijving Kamer van Koophandel. Model opgaaf loonheffing (als u loonheffing wilt laten toepassen op deze uitkering) If you're self employed: copy of your registration at the chamber of commerce. - Uitkering aanvragen. Een uitkering aanvragen doet u door een account aan te maken op het portaal Mijn Uitkering
- Inloggen. Log hierna in en vraag uw uitkering aan
- Bevestiging. Binnen 8 weken ontvangt u bericht of uw aanvraag is goedgekeurd.
- Activiteiten. Maandelijks geeft u uw inkomensgegevens door via Mijn Uitkering.
- Uitbetaling. Uw uitkering wordt uitbetaald op de 24e van de maand
- U logt in op de Mijn Uitkering-omgeving.
- Ga naar Ziek- en betermelden.
- U meldt zich ziek uiterlijk op de tweede dag van uw ziekte. Dit geldt ook voor de betermelding.
Op basis van een voltijdcontract heeft u tijdens uw uitkering recht op 20 vakantiedagen per jaar. Werkte u parttime dan heeft u vakantiedagen naar rato van het parttimepercentatie. Werkte u bijvoorbeeld 80% dan heeft u recht op 80% van 20 is 16 vakantiedagen.
Uw uitkering wordt uitbetaald rond de 24e van de maand. De uitkeringsdatum vindt u in Mijn Uitkering-omgeving. Gebruik hiervoor de knop Inloggen.
In het bericht met de beslissing die u van ons ontving staat of u maandelijks een werk- en inkomstenopgave moet insturen. Hieruit volgt ook of u sollicitatieplicht heeft of niet.
U kunt uw wijzigingen doorgeven via ‘mijn uitkering’. Log hiervoor in via de knop Inloggen bovenin deze pagina.
Neem contact met ons op via het contactformulier onderaan deze pagina.
Binnekort wordt hiervoor een nieuwe procedure actief.
U bent door ons geïnformeerd over een:
- toekenning of afwijzing van een uitkeringsaanvraag
- herziening of correctie op een lopende uitkering.
Het kan gebeuren dat u, ook na telefonische uitleg, het niet eens bent met de uitkomst en bezwaar wilt maken. In uw bezwaarschrift geeft u aan waarom u het niet eens bent met de beslissing en welke feiten of juridische argumenten uw standpunt ondersteunen.
U kunt u bezwaar met eventuele bijlagen binnen zes weken na datum toekenning/herziening sturen naar [email protected].
In de ontvangstbevestiging informeren wij u hoe de afhandeling verloopt en welke (regeling afhankelijke) termijnen van toepassing zijn.
Neem contact met ons op via het contactformulier onderaan deze pagina.