Het 'waarom'en 'hoe' van onze excassoketen:
een kijkje in de uitkeringenketen ofwel Disbursements
Een ‘afdeling Disbursements’ klinkt behoorlijk abstract. En op het eerste gezicht misschien ook een beetje zielloos. Maar bij Visma Idella is het tegenovergestelde waar. Elke dag wijdt het team zich met hart en ziel aan het verzorgen van excassotrajecten voor diverse klanten. Hoe doen we dit precies? En vooral: waarom doen we dit? In deze blogpost geven we een kijkje in onze Disbursements-keuken en vertellen we meer over onze drijfveren!
Bijdragen aan sociale zekerheid
‘Bestaanszekerheid’ is voor ons een sleutelterm. Iedereen wordt oud en er kan in het leven altijd iets gebeuren. En juist in hun meer kwetsbare dagen moeten mensen een dak boven hun hoofd en eten op tafel hebben. Net als wanneer ze een arbeidsinkomen verdienen.
Dat stukje sociale zekerheid, dáár dragen wij graag aan bij. Op overkoepelend niveau doen we dat via onze systemen en managed services, die het mogelijk maken dat mensen in hun levensonderhoud kunnen voorzien. De missie van de afdeling Disbursements is daar onderdeel van: dit team heeft als doel om áltijd tijdig, volledig en juist uit te keren. Niet of te laat uitbetalen is geen optie. Bij ziekte, werkloosheid en pensionering moeten mensen immers op tijd een inkomen ontvangen. Daar rekenen ze gewoon op. Onze kick en zingeving zitten dan ook in het níet ontvangen van klachten.
Pieken en dalen: een gedreven team in de steigers
Zet dat druk op de ketel? Zeker, want we voelen ons persoonlijk verantwoordelijk. Stressbestendigheid is daarom een must voor iedereen die bij Disbursements werkt. Net als een goed aanpassingsvermogen, een flinke dosis flexibiliteit en een ondernemersgeest.
Iedere klant heeft een eigen draaiboek, een aparte mailbox en een eigen manier van aanleveren. Ons team heeft veel contact met de klant, maar ook met deelnemers. Alle vragen behoeven een antwoord, of dat nu per mail of per telefoon is.
Soms levert dat best wat hectiek op — vooral tijdens de twee piekweken van de maand. In die periode zetten we alle zeilen bij: we doen veel betalingen, voltooien het bruto-/nettotraject, zetten specificaties klaar en regelen de afdracht aan de Belastingdienst. Dat gaat niet altijd van een leien dakje. Soms levert een klant gegevens te laat aan of zijn er technische problemen. Dan wordt de doorlooptijd korter en is creativiteit geboden. In zulke gevallen moeten we samen even opschalen.
Dat compenseren we dan weer in de twee dalweken. Die bieden vaak tijd om te werken aan het team zélf, dat nog vrij nieuw is en een gezonde groeidrang heeft. Het staat nog ietwat in de steigers, dus elk nieuw talent dat binnenkomt, kan een steentje bijdragen aan nóg effectiever werken. Er is veel ruimte voor initiatief. We bouwen samen!
Meegroeien en meebouwen?
Weet jij van aanpakken en bouw je graag mee aan dit innovatieve, enthousiaste team? Bekijk onze vacatures en reageer op de functie die jou helpt te groeien.
Wil jij ook onderdeel worden van onze Visma familie?
Bekijk dan snel onze openstaande vacatures. Wie weet tot snel!